A 6 leggyakoribb hiba, amit a szalonok
elkövetnek a Facebook hirdetéseiknél

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ma egyszerűen nincs hatékonyabb és kiszámíthatóbb módja az ügyfélszerzésnek, mint a Facebookon való hirdetés.

Ez pedig mindössze annyiból áll, hogy összeillesztesz egy vonzó ajánlatot, egy meggyőző szöveget, egy magával ragadó képet vagy vidót, és méred a kampány eredményeit… 🙂

Ne aggódj, tudom és megértem, hogy elsőre ijesztőnek tűnik a sok beállítás (nekem is az volt), és hogy csak kevés instrukciót találsz arra vonatkozóan, hogy mitől lesz egy Facebook kampány igazán sikeres. Ennek az az oka, hogy iparáganként nagyon különbözőek a követendő stratégiák. Én pedig látom, hogy a szalonok sorra ugyanazokat a hibákat követik el a Facebook hirdetéseikben.

Ebben a cikkben végig fogok menni a 6 leggyakoribb Facebook hirdetés hibán, amiktől megóvhatod a szalonod, és olyan tippeket adok, amik mágnesként fogják vonzani az új klienseket.

1. hiba: Személytelen a hirdetés

Ne feledkezz meg róla, hogy a Facebook egy közösségi média oldal, ahova azért járnak az emberek, hogy kikapcsolódjanak, szórakozzanak, inspirálódjanak, csodálkozzanak, valamint kövessék mi történik az őket érdekelt emberekkel.

Az utolsó dolog, amit látni szeretnének, egy unalmas, céges poszt, amiről ordít, hogy reklám. Ezzel szemben szeretjük látni a barátságos és személyes posztokat, mégha azok hirdetnek is valamit. Tehát a hirdetéseid  legyenek személyesek és barátságosak, amennyire csak lehet, mintha azok egy valós személytől származnának, és nem pedig egy üzlettől.

2. hiba: Unalmas stock fotók használata

Hagyj fel az unalmas stock fotók használatával. A stock fotók láttán az emberekben rögtön felmerül a kérdés: Miért nem használ saját képeket? Ha ennyire jó, akkor miért nem vállalja fel magát a hirdetéseiben? Egyáltalán létezik a valóságban ez a szalon?

Alakíts ki egy igényes kompozíciót, fotózási helyszínt a szalonodban, ahol a lehető legjobb minőségben tudod megörökíteni a munkád eredményét.

Használj jó megvilágítást a fotót és videók készítésénél. Aliexpress-en 3-5 ezer Ft-ért már találsz megfelelő világításokat a softbox szóra keresve. Egy példa erre:  

Link az Aliexpress-es termékoldalhoz

Készíts videókat is! A videós hirdetéseket nagyon szereti a Facebook algoritmusa, ezért az esetek többségben jobban is teljesítenek a képes hirdetéseknél. 

Mutasd be a szalonodat, vezesd körbe hirdetés nézőjét, mintha ott lenne veled. Érezze át, hogy milyen a szalonod hangulata, és ismerje meg, hogy miben lesz része, ha ellátogat hozzád. 

Mond el, hogy milyen különleges ajánlattal várod őt, és miért éri meg most időpontot foglalnia.

3. hiba: Nem egyértelmű hogyan lehet időpontot foglalni

Ne feltételezd, hogy mindenkinek egyértelmű, mi a módja nálad az időpont foglalásnak.

A rohanó világban mindenki gyorsan pörgeti az idővonalat és csak kevés időnk van, hogy meggyőzzük a látogatót.

Éppen ezért kristálytisztának és egyértelműnek kell lennie, hogy mi a foglalás menete.

Több helyen ismételd meg az instrukciót, hogy az érdeklődő pásztázó szeme biztosan megakadjon rajta.

Mindig adj konkrét határidőt a cselekvésre:

  • Ma estig…
  • Az első 15 jelentkezőnek…
  • 3 napig…
  • Még 5 óráig…

Használj számokat és ha lehet legyenek páratlanok. Betűk helyett számokat használj. A számok és különösen a páratlan számok jobban vonzzák a szemet és többen olvassák el a hirdetésed.

4. hiba: Nem mérik a hirdetések teljesítményét

Ismerős már ez az értesítés? 🙂 

A Facebook szeret arra ösztönözni minket, hogy emeljük ki a bejegyzésünket és minél több pénzt költsünk nála…

Azonban a kiemelésnél csak nagyon kevés információt látunk a hirdetés teljesítményéről, és nem ad lehetőséget rá, hogy több változatát is teszteljük és összehasonlítsuk a hirdetéseinknek.

A hirdetéskezelőben viszont számos olyan mutatót tudunk figyelemmel kísérni, amely alapján egyértelműen el tudjuk dönteni, hogy melyik hirdetésünk működik jól, és melyik verzióját érdemes tovább futtatni.

Párat kiemelve a sok mutató közül:

CTR (Click Through Rate) a hirdetésre kattintások százalékos aránya ahhoz képest, ahányszor megjelent a hirdetésed

Elérés: hány embernek jelent meg a hirdetésed

Relevancia pontszám: a Facebook algoritmusa számítja ki az alapján, hogy a hirdetésed mennyire rezonál a beállított célközönséggel, milyen arányban olvassák el, állnak meg a hirdetésnél a görgetésben, likeolják, kattintanak a hivatkozásra stb. Befolyásolja, hogy mennyibe fog kerülni egy hivatkozáskattintás, ezért törekedni kell a minél jobb minőségű hirdetésre.

Gyakoriság: hányszor jelent meg személyenként átlagosan a hirdetésed. Fontos, hogy ez az érték nem emelkedhet meg túlságosan, mert a hirdetésed könnyen zavaró lehet és romlani fog a relevancia pontszáma.

Nyomon tudod követni, hogy a nemek milyen arányban kattintottak a hirdetésedre, milyen korosztályba tartoznak, és azt is, hogy milyen eszközről nyitották meg a hirdetésed.

5. hiba: Nem tesztelik a hirdetések különböző változatait

Amikor összeállítasz egy hirdetést, nem tudhatod pontosan, hogy a célközönséged milyen szövegre és milyen képre/videóra (kreatívra) reagál a legjobban. Előfordul, hogy bizonyos hirdetések 2-3-szor jobb eredményeket hoznak, mint a többi.

Ezért nem elég egy verziót készíteni. Tesztelni kell a hirdetés különböző változatait (más kép/videó azonos szövegezéssel, más szövegezés azonos a képpel/videóval).

A tesztelésből ki fog derülni, hogy melyik a legjobban működő hirdetés és ezután ennek a hirdetésnek célszerű növelnünk a költségkeretét, hogy minél több embert elérjen, a rosszul teljesítő hirdetéseket pedig le tudjuk állítani.

6. hiba: Nem olvassák el a Facebook hirdetési szabályzatot

A Facebook hirdetési szabályzata gyakran változik, és ha nem vagyunk tisztában a szabályokkal, akkor letilthatják a hirdetéseinket, és rosszabb esetben letilthatják az egész hirdetési fiókunkat, majd a profilunkat.

A Facebook célja a szabályzattal, hogy védje a felhasználóit és növelje a felhasználói élményt. Ezért csak olyan hirdetéseket engedélyez, amelyek szigorúan megfelelnek a hirdetési szabályzatnak.

Havonta egyszer ezért mindenképpen érdemes elolvasnunk és megismernünk a változásokat.

A szabályzat itt érhető el:
https://www.facebook.com/policies/ads

Konklúzió

A Facebook hirdetés egy zseniális marketing eszköz arra, hogy új vendégeket szerezzünk a szalonunkba anélkül, hogy csomó pénzt költenénk.

Ha szeretnéd, hogy neked is eredményesen és költséghatékonyan működjenek a hirdetéseid, akkor kerüld el a cikkben felsorolt hibákat.

Összefoglalva:

  • legyen a hirdetésed személyes és barátságos
  • használj jó képeket/videókat, amiket Te készítettél
  • legyen egyértelmű, hogy hogyan tudnak időpontot foglalni
  • használd a hirdetéskezelőt és mérd a hirdetéseid teljesítményét
  • teszteld a hirdetésed különböző változatait
  • legyél naprakész a Facebook hirdetési szabályzatával

Ha betartod a fenti tippeket, akkor képes leszel rá, hogy remek Facebook kampányokat indíts a fodrászszalonodnak, szépségszalonodnak, masszázsszalonodnak, körömszalonodnak.

Ha tetszett a cikk és úgy gondolod, hogy hasznos lehet az ismerőseidnek is, akkor a következő gombokkal egyszerűen meg tudod velük osztani.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Még egy utolsó dolog. Készítettem egy e-book-ot, amelyben összefoglaltam, hogy milyen elvek szerint célszerű felépítened az Instagram profilod, hogy a leginkább alkalmas legyen a potenciális ügyfeleid meggyőzésére.

Az ügyfélszerző Instagram profil útmutatója e-book

Instagram útmutató szépségipari szakembereknek

TÖLTSD LE INGYEN AZ ÚTMUTATÓT